درباره ریتاک

ریتاک یا گفتگویی دوباره

در سا‌‌‌‌ل‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین در ارتباطات بسیار پر کاربرد شده است، تلفن‌های همراه هوشمند و برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون نقش تاثیرگذاری در زندگی بشر داشته‌اند و تعجب آور نیست اگر در آینده ای نه چندان دور تمام زندگی به گونه مجازی و آنلاین پیش رود و خیلی از مشاغل جای خود را به اپلیکیشن های نوظهور دهند.

تا چندی پیش صحبت از اثرات منفی فناوری بود و پژوهشگران به دنبال راه‌هایی برای حذف آن بودند اما در سال‌های اخیر پژوهش‌ها به سمت دیدن اثرات مثبت و تاثیرهای مهم این فضا برآمده‌اند زیرا همگان واقف‌اند که امکان حذف این فناوری پرکاربرد نیست اما می‌توان با طراحی برنامه‌های موثر از قدرت نفوذ و جذابیت بالای تلفن های همراه هوشمند، اپلیکیشن ها و بازی های دیجیتال در راستای بهبود زندگی بشر استفاده کرد.

رویداد ریتاک در تلاش است برای  دانشجویان، دانش آموختگان و علاقه مندان حوزه های یادگیری، روانشناسی، تکنولوژی و کودک دریچه ای تازه به سمت طراحی اپلیکیشن، بازی‌های دیجیتال  و در مجموع فناوری‌های نوین باز کند تا با کاربست اصولی راه‌های توسعه نرم افزار آشنا شوند و بتوانند به درست ترین شیوه ممکن به طراحی محصولات محتوا محور آموزشی، درمانی برای کودکان و نوجوانان که گروه مهم و تاثیر پذیر جامعه هستند بپردازند. در این رویداد که ۳ هفته به طول خواهد انجامید بعد از گذراندن کارگاه‌های تعریف شده و مناسب گروه‌بندی انجام خواهد گرفت و افراد در یک ماراتون دوروزه به بسط ایده‌های خود خواهند پرداخت و در مسابقه شرکت می‌کنند.

 

به امید داشتن کودکانی سالم و شاد در سراسر دنیا

 

 

اهدف اصلی

آموزش مباحث اصولی و به روز در حیطه طراحی نرم افزارهای محتوا محور  و راه اندازی کسب‌وکارهای موفق

آشنایی متخصصان علوم انسانی، علوم رفتاری و علوم اجتماعی با نقش خودشان در طراحی محصولات فناورانه محتوا محور

آشنایی متخصصان نرم افزار با نقش و جایگاه متخصصان علوم انسانی، علوم رفتاری و علوم اجتماعی در طراحی نرم افزار های محتوا محور

برقراری ارتباط، همکاری و هم اندیشی بین گروه های علاقه مند در حوزه یادگیری،آموزش، روانشناسی و کودک و طراحی نرم افزار

 

اهداف فرعی
  1. برگزاری مسابقه جهت ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان
  2. شرکت در کارگاه های تخصصی و آشنایی با فرایند توسعه نرم افزار
  3. ارتباط با سایر مجموعه‌ها و دانشگاه‌هایی که در سطح کشور مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.
  4. آشنایی علاقه مندان به حوزه روانشناسی، یادگیری، فناوری و کودک با یکدیگر

شورای راهبری

qodef-team-image
حوزه تخصصی نرم افزار

دکتر مجتبی وحیدی اصل

استادیار دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

qodef-team-image
حوزه تخصصی نرم افزار

دکتر حسن حقیقی

دانشیار دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

qodef-team-image
حوزه تخصصی روانشناسی

دکتر محمد علی مظاهری

استاد دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی

qodef-team-image
حوزه تعلیم و تربیت

دکتر مرتضی رضایی زاده

استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی

qodef-team-image

دکتر محمد مهدی طهرانچی

دبیر اجرایی رویداد

من حمیده محمدی نسب هستم دانشجوی دکترای روانشناسی که  تخصصی در حیطه روان درمانی کودک و نوجوان و خانواده کار میکنم با توجه به پیشینه ای که در زمینه فعالیت های هنری داشتم همیشه به کارهای بین رشته ای در زمینه تلفیق روانشناسی و تکنیک های هنری علاقه مند بودم اما  از سال ۹۴ با دنیای اثر بخش فضای مجازی و تکنولوژی  آشنا شدم و شروع به مطالعه در زمینه بازی های دیجیتال جدی کردم که منجر به طراحی یک بازی موبایلی برای افزایش خودآگاهی کودکان شد که با همکاری دانشکده روانشناسی و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی  صورت گرفت. در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش در حیطه طراحی محصولات فناورانه محتوا محور مانند اپلیکیشن ها و بازی های دیجیتال در حیطه کودک، نوجوان و خانواده هستم.

تیم اجرایی

بهار بندعلی

بهار بندعلی هستم. در مقطع کارشناسی، مهندسی برق-الکترونیک و در مقطع کارشناسی ارشد، مدیریت آموزشی خوندم و الان هم دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی هستم. به عنوان پژوهشگر و کارشناس منابع انسانی با یک شرکت مخابراتی همکاری داشته ام. از تدریس لذت می برم و سابقه تدریس در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی را هم دارم. تمرکز مطالعاتی من در حال حاضر، «کاربرد فناوری در یادگیری» و همچنین «توسعه منابع انسانی» است.  «طراحی نرم افزارهای علوم اجتماعی و رفتاری»، «توسعه منابع انسانی»، «کارآفرینی آموزشی» و «برگزاری رویداد» حیطه های کاری مورد علاقه من هستند. از فعالیتهای تیمی استقبال می‌کنم و تنوع و چالش در کار برای من جذابه.

پرستو علیخانی

پرستو علیخانی هستم. مدیریت و برنامه ریزی آموزشی رو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه دادم. در حال حاضر، دانشجوی دکتری دانشگاه شهید بهشتی تهران هستم و در گرایش فناوری اطلاعات در آموزش عالی تحصیل میکنم. تمرکز مطالعات و پژوهش های من بر مفاهیم کلیدی همچون یادگیری همیارانه، یادگیری تجربی، و توسعه نرم افزار برای حوزه learning هست. بشدت به تحولات فناورانه در فرآیند یادگیری علاقه مند هستم و از هم افزایی با توسعه دهندگان نرم افزار لذت میبرم. در این هم افزایی، بعنوان مشاور علم یادگیری فعالیت میکنم و بر استراتژی های ورود فناوری به حوزه یادگیری و آموزش متمرکز شدم. در حال حاضر، نگاه ویژه ای به فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دارم

زهره جعفری فر

زهره جعفری‌فر هستم. دانشجوی دکتری رشته فناوری اطلاع‌رسانی در آموزش عالی. تحصیلاتم رو در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی در مقطع کارشناسی و رشته آموزش و بهسازی منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسوندم. در حال حاضر هم در همین دانشگاه تحصیل می‌کنم. ۲ سالی هست در مجتمع فرهنگی-آموزشی تزکیه به عنوان کارشناس منابع انسانی مشغول به کار هستم و روی پروژه آموزش و توسعه معلمان کار می‌کنم. مدتی هم بعنوان کارشناس پژوهش با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور همکاری داشتم. یک ترم تحصیلی مدرس مجازی درس روش تحقیق در مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی بودم و چند کارگاه آموزشی با موضوع روش تحقیق مدیریت تعاملی و نرم‌افزار مدلسازی ساختاری تفسیری برگزار کردم. تحقیقاتی که در گذشته کار کردم بیشتر در زمینه یادگیری الکترونیکی بوده. به پژوهش در زمینه‌های یادگیری فناورانه، گیمیفیکیشن، توسعه و طراحی نرم‌افزار، آموزش و توسعه منابع انسانی خیلی علاقه دارم و از نوشتن در زمینه‌های آکادمیک لذت می‌برم.

راضیه محققیان

من راضیه محققیان هستم. کارشناسی و ارشد تکنولوژی آموزشی خوندم و در حال حاضر دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی هستم. علاقه‌مند به طراحی نرم افزارهای علوم اجتماعی و رفتاری، یادگیری مبتنی بر گیم، گیمیفیکیشن در آموزش، یادگیری فناورانه و روانشناسی یادگیری می‌باشم

نرگس اسفندیاری

نرگس اسفندیاری، کاندیدای دکتری روانشناسی بالینی در دانشگاه شهید بهشتی هستم. کارشناسی روانشناسی بالینی از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی از دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان دارم. سابقه‌ی کار در کلینیک‌ روانپزشکی کودک و نوجوان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کلینیک مددکاری اجتماعی در اصفهان و مراکز مشاوره دانشگاه شهید بهشتی تهران را دارم. حیطه‌های مورد علاقه‌ی من «روانشناسی و تکنولوژی»، «روان‌درمانی آنلاین» و «روان‌شناسی فضای مجازی» هستند. از فعالیت‌های مرتبط با تکنولوژی و علوم انسانی به خصوص روانشناسی استقبال می‌کنم

راضیه شاهوردی

راضیه شاهوردی هستم. دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی. مقطع کارشناسی را در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی در دانشگاه الزهرا و دوران کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی گذراندم. در حال حاضر نیز در همین دانشگاه و در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در حال تحصیل هستم. در دوران ارشد به مدت تقریبا یکسال در سازمان آموزش و سنجش کشور مشغول به کار بودم. همچنین، به مدت ۲ ترم تحصیلی به عنوان دستیار گروه آموزشی دانشکده مشغول به فعالیت بودم. فعالیتهای پژوهشی من در حوزه فرهنگ یادگیری، آموزش عالی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و یادگیری الکترونیک می باشد و به پژوهش در زمینه یادگیری فناورانه علاقه‌مند هستم.

سعیده دباغیان

سعیده دباغیان هستم. دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی. کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی را در دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی را در بهشتی گذارندم. پایان نامه کارشناسی ارشدم را در حوزه طراحی نرم افزار با عنوان طراحی نرم افزار ارزیابی تکوینی عملکرد کارکنان کار کردم. به طراحی نرم افزار در حوزه علوم انسانی و مباحث توسعه منابع انسانی و یادگیری فناورانه علاقه مندم.

داوران رویداد

qodef-team-image
حوزه تعلیم و تربیت

دکتر امیر رضا اصنافی

استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی

qodef-team-image
حوزه تعلیم و تربیت

دکتر مرتضی رضایی زاده

استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی

qodef-team-image
حوزه تخصصی روانشناسی

دکتر مهناز استکی

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی

qodef-team-image
حوزه تخصصی روانشناسی

دکتر محمد علی مظاهری

استاد دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی

qodef-team-image
حوزه تخصصی نرم افزار

مهندس خسرو سلجوقی

سازمان فناوری اطلاعات ایران

qodef-team-image
حوزه تخصصی علوم تربیتی و روان شناسی

دکتر وحید صادقی

استاد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی

qodef-team-image
حوزه تخصصی نرم افزار

دکتر مجتبی وحیدی اصل

استادیار دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

qodef-team-image
حوزه تخصصی نرم افزار

دکتر حسن حقیقی

دانشیار دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

qodef-team-image
حوزه تخصصی نرم افزار

مهندس کامیار محبوبیان

مدیر انستیتوی ملی بازی سازی