میتوان گفت که دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی همیشه یکی از پیشگامان و علاقه مندان به رویکرد های جدید و نوظهور بوده است. با توجه به پیشرفت و نفوذ فضای مجازی و فناوری های نوین در میان اقشار جامعه از سال ۹۴ در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی به همت دکتر محمد علی مظاهری ریاست دانشکده و دکتر مرتضی رضائیزاده معاونت پژوهشی دانشکده گروهی با نام ” فضای مجازی” با چشم انداز طراحی و تولید محصولات فناورانه محتوا محور در راستای بهبود سطح کیفیت زندگی مردم شکل گرفت که شامل کارگروههایی از جمله کودک و نوجوان، خانواده، روابط زوجین و مهارت های پیش از ازدواج و آموزش و یادگیری میباشد. در طول این سه سال هر یک از کار گروهها در حوزه خودشان مشغول به یادگیری و پژوهش بودهاند که این فرایند در بعضی از پروژهها منجر به تولید محصولات فناورانه از جمله اپلیکیشنها و بازی های تلفن همراه شده است. با توجه به اینکه مسیر اعضای تیم فضای مجازی برای طراحی محصولات فناورانه یکی از اصولیترین روش های توسعه نرم افزارهای موضوع محور و محتوا محور بوده است تصمیم گرفته شد ضمن برگزاری رویدادی استارت آپی با علاقه مندان این حوزه، تجربیات طراحی محصولات محتوا محور دانشکده را به اشتراک بگذاریم و در قالب کارگاههای آموزشی تمامی مفاهیم مفید و کاربردی را با کمک اساتید مجرب در این حیطه آموزش دهیم. هدف از این رویداد شکل گیری تیم های قوی برای طراحی محصولات محتوا محور در حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی است تا بتوانیم از قدرت و اثر بخشی این ابزار در جهت کمک به افراد جامعه در گروه های مختلف برآییم.